Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jak spać, żeby się wyspać?

poduszka "memory" poduszka "memory" fot. eve Sleep

Sen sprawia, że nie tylko wyglądamy lepiej, ale przede wszystkim jesteśmy w stanie normalnie funkcjonować. Co więcej, badania wskazują, że jeżeli nasz mózg nie otrzymuje wystarczającej ilości snu, zaczyna powoli sam się zjadać, jak pierwszorzędny kanibal.

Oczywiście, niezmiernie łatwo o śnie się mówi, ale zdrowy, regeneracyjny sen każdej nocy to wcale nie takie proste zadanie. Nasze telefony wciąż rozświetlają się kolejnymi notyfikacjami z Facbooka czy z poczty e-mial i nawet kiedy wieczorem leżymy już w łożku, nasz umysł wciąż jeszcze gdzieś biegnie. Na szczęście, z pomocą przychodzi współczesna nauka. Dzisiaj mamy dla Ciebie pięć sprawdzonych „w praniu” wskazówek, jak porządnie wypocząć.
 
Mózgowy Orgazm
Czy czasami zdarza Ci się odpłynąć na fotelu u fryzjera? Czujesz miłe ciarki na głowie i szyi, kiedy ktoś szepcze Ci do ucha?
Jeżeli odpowiedź na pytania brzmi „tak”, to są duże szanse, że miałeś już okazję doświadczyć w swoim życiu ASMR. To fenomen, gdzie miłe uczucie relaksu pojawia się w wyniku działania czasami nietypowych bodźców: nieregularnego stukania, składania papieru, szurania, ale też mówienia szeptem czy obserwowania ludzi, którzy pracują w skupieniu. Jeżeli masz problemy z zaśnięciem, może warto posłuchać przed snem odgłosów składania świeżo wypranej i wykrochmalonej pościeli?

Ciemna noc
Kiedy po ciężkim dniu pracy znajdziesz się w końcu w swoim łóżku, nawet po 16 godzinach aktywności zawodowej, wciąż możesz mieć problemy z zaśnięciem. W takiej sytuacji dobrze zapomnieć o telefonach, tabletach czy nawet czytnikach e-booków. Zgodnie z badaniami naukowców z Harvard Medical School, nawet niewinny czytnik przez to, że jest podświetlany, może nam utrudnić zaśnięcie, czego efektem będzie niższa jakość snu i obudzenie się o poranku z uczuciem zmęczenia. Odstaw więc telefon i czytnik na półkę co najmniej 25 minut przed snem.

Troska o sypialnię
Zwróć uwagę na to, żeby w sypialni zajmować się wyłącznie tym, co ma związek ze snem, albo szerzej: łóżkiem. Nie pracuj tam, nie jedz, idealnie też byłoby pozbyć się z sypialni telewizora. Ta część Twojego domu powinna być jak najbardziej cicha i ciemna, dlatego zainwestuj w ciężkie zasłony, rolety oraz wyciszone okna. Sypialnię dobrze również urozmaicić roślinami, na przykład aloesem, który produkuje w nocy duże ilości tlenu.
 
Wpuść trochę słońca
Naturalne światło ma niesamowite właściwości, o których niestety czasami łatwo zapomnieć. Światło słoneczne reguluje cykl nasz cykl dobowy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na produkcję melatoniny. Dlatego tak ważne jest, aby wpuścić do sypialni słońce zaraz po obudzeniu sie, a także korzystać z dobrej pogody w czasie dnia, wychodząc na zewnątrz podczas przerwy.
 
Znajdź najlepszą poduszkę na świecie
Odpowiednia poduszka ma naprawdę cudowną moc do tego, aby dramatycznie odmienić Twój sen. Jeżeli jeszcze nie spróbowałeś, warto zastanowić się nad poduszką z pianki „memory”. Materiał ten ma umiejętność dopasowywania się do kształtu ciała, więc daje świetne, indywidualne podparcie. Pamiętaj też, że poduszki wykonane z materiałów syntetycznych powinny być zmieniane co 6-12 miesięcy. Jeżeli nie jesteś pewien, czy ten moment już nadszedł, złóż poduszkę wpół i połóż na szczycie lekkie, sportowe obuwie. Poduszka powinna bez problemu się otworzyć. Jeśli to nie nastąpi, czas na nową.

Więcej od: eve Sleep

Masz pytanie/komentarz?


Twoje pytanie zostało wysłane.

Twój komentarz został wysłany.

Inspiracje


sypialnia

sypialnia

sypialnia

O CZYM PISZEMY